Pereiti prie turinio
Pagrindinis » Straipsniai » Problemos, su kuriomis galite susidurti važiuodami el. paspirtuku

Problemos, su kuriomis galite susidurti važiuodami el. paspirtuku

Važiuodami elektriniu paspirtuku galite susidurti su įvairiomis problemomis. Kai kurios iš jų lengvai pašalinamos, o kitoms reikalingas profesionalų remontas. Taigi, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, identifikuojant problemas?

Padangos

Viena dažniausių problemų – pradurtos padangos, ypač jei jos yra pripučiamos. Kai kurie el. paspirtukų modeliai turi savaiminio užtaisymo padangas, kurios automatiškai užsandarina mažus pradūrimus. Tačiau dauguma modelių tokios technologijos neturi.

Jeigu padanga yra pradurta, bet skylė maža, ją galima užtaisyti naudojant padangų sandarinimo priemonę, jei padanga yra be kameros. Jei skylė didelė, teks įsigyti naują padangą arba kreiptis į pardavėją.

Kitas padangų problemos tipas – mažas oro slėgis. Dėl to gali pablogėti sukibimas ir manevringumas, padidėti pasipriešinimas važiuojant, kas didina padangos pradūrimo riziką.

Padangų priežiūra yra paprasta: jei problema tik su oro slėgiu, tereikia pripūsti padangas iki gamintojo rekomenduojamo PSI lygio.

Stabdžiai

Elektrinio paspirtuko stabdžiai yra itin svarbūs, todėl juos reikia reguliariai tikrinti. Sugedę stabdžiai – didelė avarijos rizika.

Problemos, į kurias reikėtų atkreipti dėmesį

  • Besitrinančios stabdžių kaladėlės – tai gali būti dažna naujų paspirtukų ar naujų stabdžių kaladėlių problema. Paprastai tai nustatomą pagal šveitimo ar trinties garsą iš rato. Dažniausiai tai išsprendžiama reguliuojant stabdžius su atsuktuvu.
  • Oras hidrauliniuose stabdžių vamzdeliuose – jei stabdant jaučiamas silpnas pasipriešinimas, tai gali reikšti oro burbulus stabdžių vamzdeliuose. Tokiu atveju reikia „išleisti” orą iš stabdžių sistemos, kas geriausiai atliekama servise.
  • Ribotas mechaninių stabdžių veiksmingumas – tai gali atsitikti, jei tarp stabdžių svirties ir paties stabdžio yra per daug laisvės. Paprastai tai galima išspręsti reguliuojant stabdžių trosą.
  • Lėtas ir sunkus elektroninių stabdžių veikimas – tai sunkiau nustatoma problema, nesusijusi su mechanika. Jei pastebite, kad stabdžiai veikia neefektyviai, gali būti, kad problema susijusi su elektroniniu stabdžiu. Tokiu atveju rekomenduojama kreiptis į servisą.

Variklis

El. paspirtuko variklis yra jo širdis. Svarbu žinoti, kur jis yra, koks jo tipas ir kaip veikia. Dažniausia problema – variklio perkaitimas, kuris gali pažeisti bateriją ir kitus komponentus.

Jei jaučiate degimo kvapą, nedelsiant išjunkite paspirtuko variklį ir palaukite, kol jis atvės, prieš tikrindami pažeidimus. Vėliau kreipkitės į servisą, kad patikrintų laidus, elektros valdiklį ir saugiklius.

Variklio problemos dažnai nėra lengvai sprendžiamos ir gali kainuoti nemažai, bet ne visada reikia atsisveikinti su paspirtuku.

Baterija

Negalite važiuoti, jei baterija mirusi. Dažnas reiškinys yra greitai senstantys akumuliatoriai, dėl netinkamo įkrovimo, gamyklinių defektų ar akumuliatoriaus amžiaus. Rekomenduojama neiškrauti baterijos iki galo, o įkrauti, kai jos likutis yra apie 15-20%.

Pirma, patikrinkite, ar baterija dar įsikrauna. Jei taip, pabandykite ją įkrauti šiek tiek ilgiau. Tačiau tai tik laikinas sprendimas.

Vis dėlto, geriausia kreiptis į servisą, kur meistras nustatys optimalų sprendimą, dažniausiai – baterijos keitimą.