Перейти до змісту
Головна " IT ir technologijos " Max” pradeda papildomai apmokestinti paskyros dalijimąsi

Max” pradeda papildomai apmokestinti paskyros dalijimąsi

Streaming revoliucija pasiekė naują etapą – teks giliau krapštyti kišenes

Ar kada pagalvojote, kiek pinigų išleidžiate streaming platformoms kiekvieną mėnesį? Jei esate kaip aš – tikriausiai ne! Iki šiol buvo taip paprasta dalintis savo „Max” (buvusio HBO) paskyra su draugais, šeima ar net tuo pusiau pažįstamu pusbroliu, kuris kažkada padėjo pernešti sofą. Bet štai tau naujiena – vakarėlis baigėsi! „Max” platformos savininkai pagaliau nusprendė sekti „Netflix” pėdomis ir įvesti papildomus mokesčius tiems, kurie dalinasi savo paskyromis. Ir spėkit ką? Tai tik ledkalnio viršūnė!

Kodėl staiga visiems parūpo mūsų dalijimosi įpročiai?

Jei manėte, kad streaming platformos nežino apie jūsų slaptą paskyros dalijimąsi – pagalvokite dar kartą! Platformos jau seniai stebi vartotojų elgesį ir puikiai žino, kas vyksta. „Max” teigimu, paskyros dalijimasis už namų ūkio ribų kainuoja jiems milijonus dolerių negautų pajamų kasmet. Ir nors anksčiau į tai buvo žiūrima pro pirštus (prisiminkime garsųjį 2017 m. „Netflix” tvitą „Meilė – tai dalijimasis slaptažodžiu”), dabar situacija drastiškai pasikeitė.

Streaming paslaugų rinka tapo pernelyg perpildyta, o augimo tempai sulėtėjo. Investuotojai reikalauja pelno, o ne tik augančio vartotojų skaičiaus. Taigi, „Max” žengė neišvengiamą žingsnį – jei nori žiūrėti „Succession” ar „The Last of Us” ne savo namuose, teks papildomai mokėti.

Kaip veiks naujoji sistema ir kiek tai kainuos?

„Max” dar nepaskelbė tikslių kainų, bet remiantis „Netflix” modeliu, galime tikėtis maždaug 5-8 eurų priemokos už kiekvieną papildomą vartotoją ne jūsų namų ūkyje. Ir čia prasideda tikrasis galvos skausmas – kaip „Max” nustatys, kas yra jūsų namų ūkis?

Platformos naudoja įvairius metodus vartotojų lokacijai nustatyti:
– IP adresų stebėjimą
– Įrenginių ID sekimą
– Prisijungimo modelių analizę
– Wi-Fi tinklų identifikavimą

Jei sistema aptiks, kad jūsų paskyra naudojama skirtinguose miestuose ar net skirtingose šalyse, galite tikėtis pranešimo, siūlančio „įteisinti” papildomus vartotojus už papildomą mokestį.

Ar verta mokėti papildomai, ar geriau atsisveikinti?

Štai čia prasideda tikrasis matematikos egzaminas! Pagalvokime – jei šiuo metu mokate 9,99 € per mėnesį už „Max” ir dalijatės paskyra su trimis draugais, kiekvienas iš jūsų moka vos 2,50 €. Pridėjus papildomą 7 € mokestį už kiekvieną papildomą vartotoją, ta pati paslauga jums kainuotų jau 30,99 €!

Ar „House of the Dragon” tikrai vertas tokių pinigų? Galbūt. Bet ar verta mokėti už visas platformas? „Netflix”, „Disney+”, „Amazon Prime”, „Apple TV+”, „Max”, „SkyShowtime” – sąrašas tęsiasi, o jūsų banko sąskaita traukiasi.

Daugeliui vartotojų tai bus akimirka permąstyti savo streaming įpročius. Galbūt verta prenumeruoti vieną platformą vienu metu, pažiūrėti visas dominančias serijas, o tada pereiti prie kitos? Arba susitarti su draugais, kas kokią platformą prenumeruoja, ir dalintis ne slaptažodžiais, o turiniu per bendrus vakarėlius?

Kaip streaming platformos bando mus susigrąžinti?

Būkime atviri – streaming platformos nėra kvaili. Jos supranta, kad vartotojai gali tiesiog nuspręsti atsisakyti paslaugų. Todėl kartu su naujais apribojimais ateina ir nauji pasiūlymai:

1. Pigesni planai su reklamomis (jau matėme tai „Netflix” ir „Disney+”)
2. Specialūs šeimos paketai su nuolaidomis
3. Išskirtinis turinys, kurio nerasite kitur
4. Laikinos akcijos sugrįžtantiems vartotojams

„Max” jau dabar siūlo įvairius planus, pradedant nuo pigesnių su reklamomis iki premium be reklamų ir su 4K kokybe. Tikėtina, kad ateityje matysime dar daugiau lankstumo bandant išlaikyti vartotojus.

Kaip vartotojai reaguoja į šiuos pokyčius?

Kaip galite įsivaizduoti, reakcijos socialiniuose tinkluose nėra itin teigiamos. Dauguma vartotojų jaučiasi apgauti – juk dalijimasis paskyromis buvo neoficialiai toleruojamas metų metus! Dabar staiga tai tapo „problema”, kurią reikia spręsti.

Kai „Netflix” įvedė panašius apribojimus 2023 m. pradžioje, platformos akcijos iš pradžių krito, o socialiniuose tinkluose pasipylė kanceliacijos grasinimai. Tačiau ilgainiui vartotojų skaičius ne tik nesumažėjo, bet netgi išaugo! Pasirodo, daugelis žmonių tiesiog susitaikė su nauja realybe ir nusprendė, kad „Stranger Things” verta tų papildomų eurų.

Ar „Max” sulauks tokio pat rezultato? Sunku pasakyti, nes konkurencija dabar daug intensyvesnė nei prieš metus.

Ką tai reiškia streaming industrijos ateičiai?

Jei manote, kad tai tik laikinas reiškinys – deja, turiu jus nuvilti. Visos didžiosios streaming platformos anksčiau ar vėliau įves panašius apribojimus. „Disney+” jau eksperimentuoja su tuo kai kuriose rinkose, „Amazon Prime” taip pat svarsto panašias galimybes.

Mes įžengėme į naują streaming erą – konsolidacijos ir pelno maksimizavimo laikotarpį. Praėjo tos dienos, kai platformos buvo pasiruošusios investuoti milijardus vien tam, kad pritrauktų naujų vartotojų. Dabar jos nori uždirbti iš tų, kuriuos jau turi.

Tikėtina, kad ateityje matysime:
– Daugiau platformų susijungimų (mažesnės platformos tiesiog neišgyvens)
– Mažiau originalaus turinio (nes tai brangu)
– Daugiau skirtingų kainų planų (personalizuotų pagal vartotojų poreikius)
– Griežtesnę kovą su piratiniais šaltiniais

Streaming revoliucijos kaina – ką daryti paprastam žiūrovui?

Taigi, ką gi daryti mums, paprastiems mirtingiesiems, kurie tiesiog nori vakare atsipūsti žiūrint gerą serialą? Štai keletas praktinių patarimų:

1. Peržiūrėkite visas savo prenumeratas ir įvertinkite, kurias tikrai naudojate. Galbūt laikas atsisveikinti su kai kuriomis?

2. Apsvarstykite rotacijos strategiją – prenumeruokite vieną platformą 1-2 mėnesius, pažiūrėkite viską, ką norite, tada pereikite prie kitos.

3. Ieškokite bundled pasiūlymų – pavyzdžiui, „Disney+” dažnai siūlomas kartu su „Hulu” ir „ESPN+” JAV, o Lietuvoje kai kurie mobiliojo ryšio operatoriai siūlo nuolaidas streaming paslaugoms.

4. Jei vis dar norite dalintis paskyra, pagalvokite apie šeimos narius, gyvenančius tuo pačiu adresu – daugelis platformų leidžia naudoti paslaugas keliems įrenginiams viename namų ūkyje.

5. Nepamiršite nemokamų alternatyvų – Lietuvoje turime LRT Mediateka, o internete pilna legalių nemokamų platformų su reklama (pvz., Tubi, Pluto TV), nors jų turinys gali būti ribotas.

Streaming revoliucija atnešė mums neįtikėtiną patogumą ir turinio gausą, bet dabar už tai teks mokėti tikrąją kainą. Galbūt tai privers mus labiau vertinti tai, ką žiūrime, ir mažiau laiko praleisti besukant turinio karuselę ieškant „kažko įdomaus”. O gal tiesiog grįšime prie senos geros knygos? Na, nebūkime juokingi – juk dar nepasibaigė naujas „The White Lotus” sezonas!