Перейти до змісту
Головна " Garso technika / garso technikos remontas " Tablo DVR” atnaujinimas padaro „Roku” programėlę neveikiančia

Tablo DVR” atnaujinimas padaro „Roku” programėlę neveikiančia

Kai technologijos nesukalba: „Tablo DVR” atnaujinimas sukėlė chaosą

Praėjusį penktadienį tūkstančiai televizijos entuziastų, naudojančių „Tablo” skaitmeninį vaizdo įrašymo įrenginį, atsikėlė tik tam, kad atrastų nemalonią staigmeną – jų mėgstama „Roku” platformoje veikianti programėlė staiga nustojo veikti. Socialiniai tinklai greitai užsipildė nusivylusių vartotojų skundais, o „Tablo” klientų aptarnavimo linijos užsikimšo skambučiais. Kas nutiko? Pasirodo, naujausias „Tablo DVR” programinės įrangos atnaujinimas, kuris turėjo pagerinti vartotojų patirtį, padarė kaip tik priešingai.

„Maniau, kad mano „Roku” sugedo. Praleidau valandą bandydamas viską perkrauti, kol supratau, kad problema kyla iš „Tablo” pusės,” – pasakoja Tomas Petrauskas iš Vilniaus, vienas iš daugelio vartotojų, susidūrusių su šia problema.

Atnaujinimas, kuris sugriovė savaitgalio planus

„Tablo” įrenginiai yra tapę neatsiejama daugelio namų pramogų sistemos dalimi. Šie įrenginiai leidžia vartotojams įrašyti eteryje transliuojamas televizijos laidas ir žiūrėti jas vėliau per įvairias platformas, įskaitant populiariąją „Roku”. Naujausias atnaujinimas, pažymėtas versijos numeriu 2.5.36, buvo automatiškai įdiegtas daugumai įrenginių naktį iš ketvirtadienio į penktadienį.

Atnaujinimas turėjo pridėti keletą naujų funkcijų, įskaitant patobulintą paieškos sistemą ir greitesnį vaizdo įrašų užkrovimą. Tačiau dėl nenumatytų nesuderinamumo problemų, atnaujinimas visiškai nutraukė ryšį tarp „Tablo” įrenginių ir „Roku” platformos.

„Tai klasikinis atvejis, kai bandoma pataisyti tai, kas nebuvo sugedę,” – teigia Marius Jonaitis, IT specialistas. „Kompanijos dažnai skuba išleisti atnaujinimus, nepakankamai juos išbandę su visomis platformomis.”

Vartotojų reakcija: nuo nusivylimo iki pykčio

Socialiniuose tinkluose greitai išplito #TabloFail žyma, po kuria vartotojai dalijosi savo frustracija. Daugelis jų planavo savaitgalį žiūrėti įrašytas laidas ar sporto renginius, tačiau šie planai žlugo.

„Įsirašiau visą NBA atkrintamųjų seriją, kad galėčiau pažiūrėti savaitgalį. Dabar negaliu prieiti prie savo įrašų, nors jie techniškai yra mano namuose esančiame įrenginyje,” – skundėsi Jonas, ilgametis „Tablo” vartotojas.

Kompanijos „Facebook” puslapis užsipildė negatyviais komentarais, o vartotojų pasitenkinimo reitingas per vieną dieną nukrito nuo 4.2 iki 2.8 žvaigždučių. Kai kurie vartotojai net grasino pereiti prie konkurentų produktų, tokių kaip „HDHomeRun” ar „Amazon Fire TV Recast”.

Kompanijos reakcija: per lėta ir per mažai

„Tablo” reakcija į krizę buvo gana lėta. Pirmasis oficialus pranešimas pasirodė tik po 12 valandų nuo pirmųjų pranešimų apie problemą. Trumpame įraše kompanijos tinklaraštyje buvo pripažinta, kad egzistuoja problema, tačiau nebuvo pateikta jokių konkrečių sprendimų ar laiko rėmų, kada ji bus išspręsta.

„Žinome apie problemas, su kuriomis susiduria „Roku” platformos vartotojai po naujausio atnaujinimo. Mūsų inžinierių komanda aktyviai dirba, kad išspręstų šią problemą. Dėkojame už jūsų kantrybę,” – skelbė oficialus pranešimas.

Toks lakoniškas atsakymas tik dar labiau supykdė vartotojus, kurie tikėjosi konkretesnės informacijos ir sprendimų. Daugelis kritikavo kompaniją už tai, kad ji neturėjo atsarginio plano tokiai situacijai.

Techninės problemos esmė

Pasak neoficialių šaltinių iš „Tablo” inžinierių komandos, problema kilo dėl pakeitimų API (programų programavimo sąsajoje), kurie nebuvo tinkamai suderinti su „Roku” platformos specifika.

„Roku” naudoja unikalią programavimo architektūrą, vadinamą „BrightScript”, kuri skiriasi nuo standartinių programavimo kalbų. Naujasis „Tablo” atnaujinimas pakeitė duomenų perdavimo protokolą, kuris tapo nesuderinamas su „Roku” interpretavimo sistema.

„Tai tarsi bandymas kalbėti prancūziškai su žmogumi, kuris supranta tik ispaniškai – žodžiai panašūs, bet komunikacija neįvyksta,” – vaizdžiai situaciją apibūdino vienas iš „Tablo” programuotojų, prašęs neskelbti jo vardo.

Laikini sprendimai nekantriausiems

Kol oficialus pataisymas dar neišleistas, kai kurie techniškesni vartotojai rado laikinų sprendimų. Štai keletas būdų, kaip galima bandyti išspręsti problemą:

1. Grįžimas prie ankstesnės versijos – kai kurie vartotojai sėkmingai atstatė savo „Tablo” įrenginius į ankstesnę versiją, atlikdami gamyklinį atstatymą ir tada atsisakydami automatinių atnaujinimų.

2. Alternatyvių programėlių naudojimas – „Tablo” turinį galima žiūrėti per naršyklę arba per mobiliąsias programėles, kurios, atrodo, nebuvo paveiktos šio atnaujinimo.

3. Tiesioginė prieiga per IP adresą – pažangesni vartotojai gali prisijungti prie savo „Tablo” įrenginio tiesiogiai per IP adresą, naudodami kitus įrenginius, prijungtus prie to paties namų tinklo.

Tačiau šie sprendimai nėra idealūs ir reikalauja tam tikrų techninių žinių, kurių daugelis eilinių vartotojų neturi.

Kada tikėtis tikro sprendimo?

Sekmadienio popietę „Tablo” pagaliau pateikė išsamesnį atsakymą, pripažindama, kad problema yra rimtesnė nei iš pradžių manyta. Kompanija paskelbė, kad dirba ties skubiu pataisomuoju atnaujinimu, kuris turėtų būti išleistas per artimiausias 48 valandas.

„Suprantame, kad šis nesklandumas sukėlė daug nepatogumų mūsų lojaliems vartotojams, ir nuoširdžiai atsiprašome. Mūsų komanda dirba ištisą parą, kad išspręstų šią problemą. Kaip kompensaciją, visiems paveiktiems vartotojams suteiksime nemokamą mėnesį „Tablo Premium” paslaugų,” – teigė „Tablo” generalinis direktorius.

Kompanija taip pat pažadėjo peržiūrėti savo atnaujinimų testavimo procedūras, kad ateityje būtų išvengta panašių problemų.

Pamokos iš skaitmeninės nesėkmės

Šis „Tablo” ir „Roku” nesuderinamumo atvejis yra puiki pamoka tiek vartotojams, tiek technologijų kompanijoms. Vartotojams tai primena, kad visiškai pasikliauti viena sistema gali būti rizikinga – visada verta turėti atsarginį planą savo pramogoms. Galbūt tai reiškia turėti alternatyvų būdą pasiekti savo mėgstamą turinį arba tiesiog gerą knygą šalia televizoriaus.

Technologijų kompanijoms ši situacija pabrėžia kruopštaus testavimo svarbą prieš išleidžiant atnaujinimus. Ypač svarbu testuoti su visomis populiariomis platformomis ir įrenginiais, su kuriais jūsų produktas sąveikauja.

Kol laukiame oficialaus sprendimo, verta prisiminti, kad technologijos, nepaisant visų savo privalumų, kartais mus nuvilia. Ir kartais geriausias dalykas, kurį galime padaryti – tai išjungti įrenginius, išeiti į lauką ir mėgautis analoginiu pasauliu, kol skaitmeninis vėl pradės veikti kaip turėtų.