Skip to content
Главная " IT ir technologijos " „Spider-Man 2″ žaidimo PC versija praranda „Steam Deck Verified” statusą

„Spider-Man 2″ žaidimo PC versija praranda „Steam Deck Verified” statusą

Dar viena Sony afera – „Spider-Man 2″ PC versija nuvilia Steam Deck naudotojus

Štai ir vėl – Sony žadėjo aukso kalnus, o gavome tik dar vieną prastai optimizuotą portą. Neseniai išleista „Spider-Man 2″ PC versija jau spėjo prarasti savo „Steam Deck Verified” statusą, ir tai nėra jokia staigmena tiems, kurie seka Sony žaidimų perkėlimo į PC istoriją. Kompanija, kuri kadaise didžiavosi savo konsolių ekskluzyvais, dabar skubotai meta juos į PC rinką, matyt, tikėdamasi greitai pasipelnyti, bet pamiršdama apie kokybę.

Techninis šlamštas po blizgiu fasadu

Pradėkime nuo to, kas akivaizdu – „Spider-Man 2″ PC versija turi rimtų techninių problemų. Žaidimas buvo pažymėtas kaip „Steam Deck Verified”, kas turėjo reikšti, kad jis puikiai veiks nešiojamoje Steam konsolėje be jokių papildomų konfigūracijų. Tačiau realybė pasirodė visai kitokia.

Vos per kelias dienas po išleidimo, žaidėjai pradėjo skųstis dėl FPS kritimų, šiluminių problemų ir baterijų eikvojimo. Steam Deck savininkai pastebėjo, kad jų įrenginiai kaista iki kritinių temperatūrų, o baterija išsikrauna per valandą ar dar greičiau. Tai ne tik gadina žaidimo patirtį, bet ir kelia klausimų dėl potencialios žalos pačiam įrenginiui.

„Mano Steam Deck pradėjo skleisti garsus, kurių anksčiau niekada negirdėjau, kai bandžiau žaisti Spider-Man 2,” – rašo vienas naudotojas Reddit platformoje. „Ventiliatorius sukosi kaip reaktyvinis variklis, o temperatūra pakilo iki 90°C. Ar Sony išvis testavo šį žaidimą prieš išleisdami?”

Valve priversta atšaukti sertifikatą

Valve, Steam platformos kūrėjai, negalėjo ignoruoti šios situacijos. Kompanija sukūrė „Verified” sistemą būtent tam, kad apsaugotų naudotojus nuo tokių situacijų – kai žaidimas, kuris turėtų veikti sklandžiai, iš tikrųjų kelia problemų. Po gausybės nusiskundimų, Valve nusprendė atšaukti „Spider-Man 2″ verifikavimo statusą.

Šis žingsnis yra rimtas smūgis Sony reputacijai. Jie ne tik prarado patikimumą tarp Steam Deck naudotojų, bet ir parodė, kad jų kokybės kontrolė PC žaidimų srityje yra apgailėtina. Tai ne pirmas kartas, kai Sony PC portai susiduria su problemomis – prisiminkime „The Last of Us Part I” ar „Horizon Zero Dawn” išleidimus, kurie taip pat buvo pilni techninių problemų.

Optimizacijos stoka ar tyčinis aplaidumas?

Kyla natūralus klausimas – ar Sony tiesiog nesugeba tinkamai optimizuoti savo žaidimų PC platformai, ar tai yra sąmoningas sprendimas taupyti resursus? Juk optimizacija kainuoja pinigus ir laiką, o Sony, atrodo, labiau suinteresuota kuo greičiau išleisti žaidimą ir pradėti rinkti pelną.

„Žiūrint į kodo fragmentus ir technines problemas, akivaizdu, kad Sony neįdėjo pakankamai pastangų į optimizaciją,” – teigia vienas nepriklausomas programuotojas, analizavęs žaidimo veikimą. „Kai kurios problemos yra tokios elementarios, kad jas būtų galima išspręsti per kelias dienas, jei tik būtų skirta pakankamai dėmesio.”

Dar įdomiau tai, kad modderiai jau pradėjo kurti neoficialius pataisymus, kurie iš dalies sprendžia šias problemas. Tai tik patvirtina, kad Sony galėjo padaryti geriau, jei tik būtų norėjusi.

Žaidėjų bendruomenės reakcija

Steam forumuose ir socialiniuose tinkluose žaidėjai neslepia savo nusivylimo. Daugelis jų sumokėjo pilną kainą už žaidimą, tikėdamiesi kokybiškos patirties, ypač po to, kai pamatė „Verified” ženkliuką.

„Jaučiuosi apgautas,” – rašo vienas žaidėjas. „Sumokėjau 70 eurų už žaidimą, kuris turėjo būti patvirtintas Steam Deck’ui, o dabar turiu žaisti 20 FPS su nuolat krentančiais kadrais. Tai nepriimtina.”

Kiti žaidėjai pradėjo reikalauti pinigų grąžinimo, o Steam platformoje žaidimo vertinimai sparčiai krenta. Tai turėtų būti rimtas signalas Sony, kad PC žaidėjų bendruomenė nėra linkusi toleruoti tokio požiūrio į kokybę.

Sony istorija su PC portais – pasikartojantis košmaras

Verta prisiminti, kad tai ne pirmas kartas, kai Sony susiduria su problemomis perkeliant savo žaidimus į PC. „Horizon Zero Dawn” išleidimas 2020 metais buvo pilnas techninių problemų, įskaitant žlungančius kadrus, grafinius glitčus ir stabilumo problemas. „The Last of Us Part I” PC versija taip pat buvo kritikuojama dėl prasto optimizavimo ir techninių problemų.

Atrodo, kad Sony taip ir neišmoko savo pamokų. Vietoj to, kad investuotų į kokybišką portavimą ir optimizavimą, jie ir toliau išleidžia pusiau užbaigtus produktus, tikėdamiesi, kad žaidėjai tiesiog susitaikys su problemomis arba lauks pataisymų.

„Sony elgiasi taip, lyg PC žaidėjai būtų antrarūšiai piliečiai,” – komentuoja vienas žaidimų industrijos analitikas. „Jie nori PC žaidėjų pinigų, bet nenori investuoti į kokybišką produktą. Tai trumparegiška strategija, kuri ilgainiui kainuos jiems lojalių klientų.”

Ką tai reiškia būsimiems Sony PC portams?

Atsižvelgiant į dabartinę situaciją, kyla klausimas – ko galime tikėtis iš būsimų Sony žaidimų PC versijų? Kompanija jau paskelbė apie planus perkelti daugiau PlayStation ekskluzyvų į PC, įskaitant tokius hitus kaip „Ghost of Tsushima” ir „God of War: Ragnarök”.

Jei Sony nepakeis savo požiūrio į kokybę ir optimizavimą, galime tikėtis, kad šie portai susidurs su panašiomis problemomis. Tai ne tik kenkia žaidėjų patirčiai, bet ir ilgainiui gali pakenkti pačiam Sony prekės ženklui PC rinkoje.

„Sony turi suprasti, kad PC žaidėjai turi aukštus standartus ir daug pasirinkimų,” – pabrėžia vienas žaidimų žurnalistas. „Jei jie ir toliau išleis prastai optimizuotus portus, žaidėjai tiesiog pereis prie kitų leidėjų žaidimų, kurie gerbia jų laiką ir pinigus.”

Kada Sony pagaliau supras, kad taip nebegalima?

„Spider-Man 2″ PC versijos problemos ir „Steam Deck Verified” statuso praradimas turėtų būti skambutis Sony vadovybei. Kompanija, kuri kadaise buvo žinoma dėl savo kokybės standartų, dabar rizikuoja tapti prastų portų simboliu.

PC žaidėjai nėra antrarūšiai piliečiai, ir jie nusipelno tokios pat kokybės kaip ir konsolių naudotojai. Sony turi investuoti į tinkamą optimizavimą, testavimą ir kokybės užtikrinimą, jei nori išlaikyti savo reputaciją šioje rinkoje.

Tuo tarpu Steam Deck savininkai turėtų būti atsargūs su naujais Sony žaidimais, net jei jie turi „Verified” ženkliuką. Istorija rodo, kad šis ženkliukas ne visada atspindi realią situaciją, ir geriau palaukti žaidėjų atsiliepimų prieš investuojant savo pinigus.

Galbūt atėjo laikas Sony rimtai peržiūrėti savo strategiją PC rinkoje ir suprasti, kad greitas pelnas neturėtų būti svarbesnis už ilgalaikę reputaciją ir klientų pasitikėjimą. Kitu atveju, jie rizikuoja prarasti PC žaidėjų bendruomenės pasitikėjimą visiems laikams, o tai būtų didžiulė klaida rinkoje, kuri kasmet tik auga.