Skip to content
Home " Apžvalgos " Oblivion” grįžta 4K kokybe

Oblivion” grįžta 4K kokybe

Tamsos šešėliuose: „Oblivion” kelionė į skaitmeninį nemirtingumą

Kai saulė leidžiasi už Imperijos miesto bokštų, o raudonas dangus užlieja Tamrielio žemes, senieji žaidėjai prisimena tą jausmą – pirmąjį žingsnį į beribį pasaulį, kuris kadaise apibrėžė ištisą žaidimų kartą. „The Elder Scrolls IV: Oblivion” buvo ne tik žaidimas; tai buvo durys į kitą realybę, kur laikas tekėjo kitaip, o nuotykiai laukė už kiekvieno kalnelio. Dabar, praėjus beveik dviem dešimtmečiams, šis legendinis kūrinys grįžta persigimęs 4K kokybe, tarsi senas draugas, pasipuošęs naujais drabužiais, bet išsaugojęs tą pačią sielą, kurią pamilome.

Prisimenu, kaip sėdėjau prieblandoje, žiūrėdamas į mirgančius pikselius, bandydamas įžvelgti tolumoje dunksančias kalvas. Dabar tos pačios kalvos iškyla prieš akis tokiu detalumu, kokio anksčiau galėjome tik svajoti. Bet ar šis atnaujinimas tik kosmetinis, ar jis iš tiesų suteikia naują gyvybę klasikiniam žaidimui? Leiskite man nusivesti jus į kelionę per atgimusį Tamrielį, kur kiekvienas šešėlis, kiekvienas medžio lapas ir kiekvienas Daedra šarvų atspindys pasakoja savo istoriją.

Senojo pasaulio naujas veidas: vizualinė transformacija

Imperijos miestas dabar stovi prieš mus visu savo didingumu, jo balti marmuro bokštai kyla į dangų tokiu detalumu, kad galima įžiūrėti net smulkiausius įtrūkimus akmenyje. Tekstūrų raiška padidinta dešimteriopai, o apšvietimo sistema perdaryta nuo pagrindų. Kai saulės spinduliai prasiskverbia pro medžių lapus Nibenay slėnyje, jie sukuria tokį tikrovišką šviesos ir šešėlių žaismą, kad kartais tenka sustoti ir tiesiog stebėti, kaip vėjas linguoja žolę.

Vandens paviršiai, kurie anksčiau atrodė kaip judantys mėlyni kvadratai, dabar atspindi aplinkinį pasaulį su tokiu tikslumu, kad galima pamatyti net plaukiančius debesis. Kai įbrendi į Rumare ežerą, vanduo realistiškai banguoja aplink tavo kojas, o saulėlydžio atspindžiai kuria beveik tapybišką vaizdą.

Tačiau galbūt labiausiai stebina personažų veidai. Prisiminkime – originalus „Oblivion” buvo pagarsėjęs savo… na, sakykim, savotiškai stilizuotais veidais, kurie kartais atrodydavo kaip bulvės su akimis. Dabar NPC atrodo kaip tikri žmonės (ar elfai, ar khajiitai), su natūraliais veido bruožais ir išraiškomis. Kai Liucijus Lachonius kalba apie Tamsos Broliją, jo akys žiba tokiu intensyvumu, kuris anksčiau buvo neįmanomas.

Kai praeitis susitinka su dabartimi: technologiniai stebuklai

4K rezoliucija yra tik ledkalnio viršūnė. Atnaujinta versija siūlo 60 kadrų per sekundę sklandumą, HDR palaikymą ir visiškai perdirbtus šešėlius, kurie dabar dinamiškai reaguoja į judančius šviesos šaltinius. Kai eini per požemį su deglu rankoje, šešėliai šoka ant sienų taip natūraliai, kad kartais pasijunti, lyg iš tiesų būtum ten.

Įkrovimo laikas, kuris anksčiau būdavo pakankamai ilgas, kad spėtum išsivirti arbatos puodelį, dabar sutrumpėjo iki kelių sekundžių. SSD diskų savininkams perėjimai tarp vidaus ir išorės lokacijų vyksta beveik akimirksniu, išlaikant nepertraukiamą pasinėrimo jausmą.

Garso takelis taip pat sulaukė dėmesio – Jeremy Soule orkestrinė muzika dabar skamba 7.1 erdviniame garse, o aplinkos garsai perdirbti naudojant modernias garso technologijas. Kai audra užklumpa Cyrodiil lygumas, griaustinio dundesys aidi erdvėje taip įtikinamai, kad instinktyviai nori susigūžti.

Tačiau ne viskas yra tobula. Kai kurie žaidimo mechanikos elementai vis dar jaučiasi pasenę. Kovos sistema, nors ir veikia sklandžiau, išlieka gana paprasta pagal šiuolaikinius standartus. Animacijos, nors ir pagerintos, kartais atrodo nenatūralios, ypač lyginant su naujausiais AAA žaidimais. Bet galbūt tai yra dalis žavesio – autentiškumo išsaugojimas, primenant mums, iš kur atėjome.

Modifikacijų bendruomenės renesansas

Vienas įdomiausių atnaujinimo aspektų yra tai, kaip jis atgaivino modifikacijų bendruomenę. Originalus „Oblivion” buvo modderių rojus, su tūkstančiais sukurtų modifikacijų, nuo kosmetinių pakeitimų iki visiškai naujų questų linijų. Dabar, su atnaujinta technine baze, kūrėjai grįžta prie savo senųjų projektų, pritaikydami juos naujai versijai ir kurdami visiškai naujus.

Jau dabar matome įspūdingus projektus – nuo tekstūrų paketų, kurie dar labiau pagerina vizualinę kokybę, iki ambicingų modifikacijų, kurios siekia ištaisyti originalaus žaidimo trūkumus. Vienas modifikacijų kūrėjas, žinomas kaip Arthmoor, jau dirba prie „Unofficial Oblivion 4K Patch”, kuris žada ištaisyti šimtus smulkių klaidų, kurios išliko net atnaujintoje versijoje.

Bethesda, atrodo, suprato modifikacijų svarbą ir įdiegė patobulintą modifikacijų palaikymą, leidžiantį lengviau diegti ir valdyti modifikacijas. Tai atveria duris naujiems žaidėjams eksperimentuoti su modifikacijomis, net jei jie niekada anksčiau to nedarė.

Senos istorijos naujomis akimis: naratyvinis palikimas

Tarp visų techninių patobulinimų lengva pamiršti, kad „Oblivion” visų pirma yra istorija. Pagrindinis questas apie Oblivion vartus ir imperijos paveldėtoją išlieka toks pat įtraukiantis, kaip ir anksčiau. Tačiau dabar, su pagerinta vaidybos kokybe ir subtilesne mimika, emociniai momentai įgauna naują gylį.

Kai Martinas Septimas aukoja save žmonijos labui, jo veido išraiška perteikia tokį sudėtingą emocijų mišinį – ryžtą, baimę, viltį – kad scena tampa dar labiau jaudinanti nei anksčiau. Vagių gildijos questų linija, su jos sudėtingais apiplėšimais ir išdavystėmis, dabar atrodo kaip aukštos kokybės vagių filmas, kur kiekvienas šešėlis ir kiekvienas šnabždesys kuria įtampą.

Bet galbūt labiausiai stebina tai, kaip šalutiniai questai, kurie anksčiau galėjo likti nepastebėti, dabar atsiskleidžia visu grožiu. Mažos istorijos, kaip „A Brush with Death”, kur esi įtraukiamas į tapybą, dabar atrodo kaip tikri meno kūriniai, su ryškiomis spalvomis ir fantastiškais peizažais, kurie anksčiau buvo ribojami technologijų.

Daug questų dabar turi papildomų dialogų ir scenų, kurios buvo sukurtos originaliam žaidimui, bet iškirptos dėl vietos apribojimų. Tai suteikia žaidimui papildomo gylio, net tiems, kurie manė, kad žino kiekvieną Cyrodiil kampelį.

Tamrielio ateitis: kas laukia už horizonto

Atnaujintas „Oblivion” yra daugiau nei tik nostalgijos projektas – tai tiltas tarp žaidimų kartos, kuri užaugo su originaliu žaidimu, ir naujų žaidėjų, kurie galbūt niekada nebuvo girdėję apie Tamrielį. Tai primena mums, kaip toli nuėjome technologijų srityje, bet taip pat parodo, kad gera istorija ir įtraukiantis pasaulis niekada nepasensta.

Bethesda jau užsiminė, kad „Oblivion 4K” yra tik pradžia. Planuojama DLC paketo „Knights of the Nine” ir „Shivering Isles” atnaujinta versija, kuri žada dar labiau praplėsti šį atgimusį pasaulį. Taip pat sklinda gandai apie visiškai naują turinį, sukurtą specialiai šiai versijai – questų liniją, kuri užpildys kai kurias originalaus žaidimo paliktas spragas.

Įdomu tai, kad Bethesda bendradarbiauja su originalios kūrybinės komandos nariais, įskaitant rašytoją Emilį Pagliarulo ir kompozitorių Jeremy Soule, užtikrindama, kad naujas turinys išlaikytų tą pačią dvasią ir kokybę.

Praktiniai patarimai keliautojams po atgimusį Cyrodiil

Jei planuojate grįžti į Tamrielį arba aplankyti jį pirmą kartą, štai keletas patarimų, kurie padės maksimaliai išnaudoti patirtį:

1. Grafiniai nustatymai: Net jei turite galingą sistemą, verta eksperimentuoti su nustatymais. Kai kuriems žaidėjams patinka maksimalus atstumas, kiti teikia pirmenybę sklandumui. Ypač atkreipkite dėmesį į šešėlių nustatymus – jie gali stipriai paveikti FPS.

2. Modifikacijos: Pradėkite nuo neoficialaus pataisymų paketo, tada palaipsniui pridėkite kitas modifikacijas. Venkit perdėti su modifikacijomis iš karto – tai gali sukelti nestabilumą. Rekomenduoju „Mod Organizer 2” programą modifikacijų valdymui.

3. Žaidimo stilius: Neskubėkite su pagrindiniu questu. „Oblivion” geriausiai atsiskleidžia, kai leidžiate sau klajoti ir atrasti. Kartais įdomiausi nuotykiai prasideda, kai tiesiog nusprendžiate patikrinti, kas yra už to keisto kalnelio horizonte.

4. Klasės pasirinkimas: Naujiems žaidėjams rekomenduoju pradėti nuo subalansuotos klasės, kaip Spellsword arba Battlemage. Tai leis jums išbandyti įvairius žaidimo aspektus prieš specializuojantis.

5. Saugojimas: Dažnai saugokite žaidimą skirtinguose slotuose. Nors atnaujinta versija yra stabilesnė, „Oblivion” vis tiek turi savo keistumų, ir kartais gali prireikti grįžti į ankstesnį išsaugojimą.

Tarp praeities šešėlių ir ateities šviesos

Sėdžiu prie savo kompiuterio, stebėdamas, kaip saulė leidžiasi virš Imperijos miesto, jos spinduliai atsispindi Baltojo Aukso bokšto viršūnėje. Prisimenu, kaip prieš daugelį metų sėdėjau beveik toje pačioje vietoje, žavėdamasis tuo, kas tuomet atrodė kaip neįtikėtinos grafikos stebuklai. Laikas keičiasi, technologijos tobulėja, bet kai kurie dalykai išlieka – ta nuostaba, kai atrandi kažką naujo, tas jaudulys, kai įveiki sudėtingą priešą, tas pasitenkinimas, kai išsprendži paslaptį.

„Oblivion 4K” nėra tik seno žaidimo perdarymas – tai priminimas apie tai, kas daro žaidimus ypatingus. Ne vien grafika ar techniniai stebuklai, bet istorijos, kurias jie pasakoja, ir pasauliai, kuriuos jie sukuria. Tai priminimas, kad geri žaidimai, kaip ir geros knygos ar filmai, gali būti beveik nemirtingi, grįždami vis naujomis formomis naujoms kartoms.

Kai uždarau žaidimą ir grįžtu į realybę, jaučiu tą patį jausmą, kurį jaučiau prieš penkiolika metų – norą kuo greičiau grįžti, atrasti dar vieną požemį, išspręsti dar vieną questą, išgirsti dar vieną istoriją. Ir galbūt tai yra tikrasis „Oblivion” palikimas – ne pikseliai ar poligonai, bet tas nenumaldomas noras sugrįžti į pasaulį, kuris tapo dalimi mūsų pačių istorijos.

Tamrielis laukia, dabar ryškesnis nei bet kada anksčiau. Ar išdrįsite vėl žengti pro Oblivion vartus?