Skip to content
Home " IT ir technologijos " Patreon meta iššūkį „Twitch” su savo tiesioginių transliacijų funkcija

Patreon meta iššūkį „Twitch” su savo tiesioginių transliacijų funkcija

Kūrėjų ekonomikos revoliucija: „Patreon” žengia į tiesioginių transliacijų rinką

Kai 2013 metais muzikantas Jack Conte ir jo koledžo draugas Sam Yam įkūrė „Patreon”, jie siekė sukurti platformą, kurioje kūrėjai galėtų gauti pastovias pajamas iš savo gerbėjų. Per beveik dešimtmetį platforma išaugo į vieną svarbiausių kūrėjų ekonomikos dalių, padedančią tūkstančiams žmonių užsidirbti pragyvenimui iš savo aistros. Dabar „Patreon” žengia drąsų žingsnį – pristato tiesioginių transliacijų funkciją, tiesiogiai konkuruodama su tokiais gigantais kaip „Twitch”.

Šis žingsnis nėra netikėtas, atsižvelgiant į tai, kaip sparčiai auga tiesioginių transliacijų rinka. Pasaulinė tiesioginių vaizdo transliacijų rinka, kuri 2021 metais buvo įvertinta 70 milijardų dolerių, prognozuojama, kad iki 2028 metų pasieks 247 milijardus dolerių. „Patreon” nusprendė, kad atėjo laikas pasiimti savo dalį šio augančio pyrago.

Kodėl būtent dabar „Patreon” ryžosi šiam žingsniui?

„Patreon” sprendimas įžengti į tiesioginių transliacijų rinką yra strategiškai apgalvotas. Platformai, kuri pradžioje buvo orientuota į muzikantus, dailininkus ir rašytojus, reikėjo plėstis, kad išliktų konkurencinga vis labiau perpildytoje kūrėjų ekonomikos erdvėje.

„Mūsų kūrėjai jau seniai prašė tiesioginių transliacijų funkcijos,” – teigia Jack Conte, „Patreon” generalinis direktorius. „Mes matome, kad tiesioginis bendravimas su gerbėjais yra vienas stipriausių būdų kurti autentišką ryšį.”

Pandemija tik paspartino šį poreikį – kai gyvi renginiai buvo atšaukti, daugelis kūrėjų atsigręžė į internetines transliacijas kaip į alternatyvų pajamų šaltinį ir būdą palaikyti ryšį su savo auditorija. „Patreon” suprato, kad jei jie nepasiūlys šios funkcijos, jų kūrėjai bus priversti naudotis kitomis platformomis, potencialiai prarandant dalį pajamų ir auditorijos dėmesio.

Kaip „Patreon” tiesioginės transliacijos skiriasi nuo „Twitch”?

Nors „Twitch” dominuoja tiesioginių transliacijų rinkoje, ypač žaidimų srityje, „Patreon” siūlo kitokį požiūrį, kuris gali būti patrauklesnis tam tikriems kūrėjams.

Visų pirma, „Patreon” tiesioginių transliacijų modelis yra integruotas į jau egzistuojančią prenumeratos sistemą. Tai reiškia, kad kūrėjai gali transliuoti tiesiogiai savo rėmėjams, užtikrinant, kad turinys pasiekia žmones, kurie jau yra įsipareigoję finansiškai remti jų darbą. Skirtingai nuo „Twitch”, kur dauguma žiūrovų nemoka už turinį, „Patreon” auditorija jau yra investavusi.

„Mes nesiekiame konkuruoti su „Twitch” dėl masinės auditorijos,” – paaiškina produkto vadovas Julian Gutman. „Mes norime sukurti intymesnę erdvę, kur kūrėjai gali bendrauti su savo ištikimiausiais gerbėjais.”

Dar vienas svarbus skirtumas – pajamų modelis. „Twitch” kūrėjai gauna dalį prenumeratos mokesčių ir „bitų” (virtualios valiutos, kurią žiūrovai gali naudoti palaikyti transliuotojus), tačiau platforma pasiima nemažą dalį. „Patreon” tradiciškai paima mažesnį komisinį mokestį (5-12%, priklausomai nuo plano), leidžiant kūrėjams pasilikti didesnę dalį pajamų.

Techniniai aspektai ir funkcionalumas

Techniškai „Patreon” tiesioginių transliacijų funkcija yra sukurta bendradarbiaujant su „Akamai”, viena didžiausių pasaulyje turinio pristatymo tinklų kompanijų. Tai užtikrina aukštos kokybės vaizdo perdavimą ir stabilumą net didelio srauto metu.

Platforma siūlo:

  • HD kokybės vaizdo transliaciją
  • Integruotą pokalbių funkciją su moderavimo įrankiais
  • Galimybę archyvuoti transliacijas vėlesniam žiūrėjimui
  • Pranešimų sistemą, automatiškai informuojančią rėmėjus apie būsimas transliacijas
  • Galimybę riboti transliacijas pagal rėmimo lygius

Skirtingai nuo „Twitch”, „Patreon” nesiūlo tokių funkcijų kaip priedai (extensions) ar plėtiniai, kurie leidžia transliuotojams pridėti interaktyvių elementų. Tačiau platforma teigia, kad tokios funkcijos gali būti pridėtos ateityje, atsižvelgiant į kūrėjų atsiliepimus.

Kokiems kūrėjams tai naudingiausia?

Nors „Twitch” dažniausiai asocijuojasi su žaidimų transliavimu, „Patreon” tiesioginių transliacijų funkcija orientuota į platesnį kūrėjų spektrą.

Muzikantai gali transliuoti gyvus pasirodymus ar repeticijas savo rėmėjams. Dailininkai gali rodyti kūrybos procesą realiu laiku. Podkastų kūrėjai gali organizuoti gyvus pokalbių šou su klausytojų įsitraukimu. Rašytojai gali rengti knygų klubus ar kūrybinio rašymo sesijas.

„Mes matome, kad ši funkcija ypač naudinga kūrėjams, kurių darbas turi vizualinį elementą arba kurie nori gilesnio bendravimo su savo auditorija,” – sako produkto vadovas. „Tai nebūtinai tinka visiems, bet daugeliui tai gali būti vertingas įrankis auditorijos įsitraukimui didinti.”

Įdomu tai, kad kai kurie kūrėjai jau naudoja ir „Twitch”, ir „Patreon” – pirmąją masinei auditorijai pasiekti, o antrąją – gilesniam ryšiui su ištikimiausiais gerbėjais kurti. „Patreon” tiesioginių transliacijų funkcija gali padėti šiems kūrėjams konsoliduoti savo veiklą vienoje platformoje.

Rinkos reakcija ir pirmieji rezultatai

Nuo funkcijos pristatymo reakcija buvo mišri, bet daugiausiai teigiama. Daugelis ilgalaikių „Patreon” kūrėjų džiaugiasi, kad jiems nebereikia naudoti kelių platformų bendravimui su savo auditorija.

„Pagaliau galiu viską daryti vienoje vietoje,” – sako iliustratorė Marina Šimkutė, kuri jau kelerius metus naudoja „Patreon”. „Anksčiau turėdavau nukreipti savo rėmėjus į „Twitch” tiesioginėms transliacijoms, o tai kartais reikšdavo, kad prarasdavau dalį auditorijos pakeliui.”

Žinoma, ne visi kūrėjai skuba pereiti. Tie, kurie jau turi didelę sekėjų bazę „Twitch”, nenori prarasti šios auditorijos. Be to, „Twitch” siūlo tam tikras funkcijas, kurių „Patreon” dar neturi, ypač žaidimų srityje.

Investuotojai taip pat atidžiai stebi šį „Patreon” žingsnį. Kompanija, kurios vertė 2021 metais pasiekė 4 milijardus dolerių, tikisi, kad nauja funkcija padės pritraukti daugiau kūrėjų ir padidinti pajamas.

Iššūkiai ir ateities perspektyvos

Nepaisant teigiamų ženklų, „Patreon” susiduria su nemažais iššūkiais bandydama įsitvirtinti tiesioginių transliacijų rinkoje.

Pirmiausia, technologinė infrastruktūra. Tiesioginių vaizdo transliacijų perdavimas reikalauja didelių serverių pajėgumų ir stabilaus ryšio. Nors bendradarbiavimas su „Akamai” padeda spręsti šią problemą, bet kokie techniniai nesklandumai gali greitai atbaidyti kūrėjus ir žiūrovus.

Antra, konkurencija. Be „Twitch”, rinkoje veikia ir kiti stiprūs žaidėjai, tokie kaip „YouTube Live”, „Facebook Gaming” ir augantis „TikTok Live”. Kiekviena iš šių platformų turi savo privalumų ir jau egzistuojančią vartotojų bazę.

Trečia, monetizacijos modelis. Nors „Patreon” prenumeratos modelis yra patrauklus daugeliui kūrėjų, jis gali būti mažiau efektyvus masinei auditorijai pritraukti. „Twitch” leidžia žiūrovams stebėti transliacijas nemokamai, o tai padeda kūrėjams auginti savo auditoriją, kuri vėliau gali virsti mokančiais rėmėjais.

Nepaisant šių iššūkių, „Patreon” turi aiškią viziją ateičiai. Kompanija planuoja toliau tobulinti tiesioginių transliacijų funkciją, pridėdama daugiau interaktyvumo galimybių ir geresnius analitinius įrankius kūrėjams.

Naujas kūrėjų ekonomikos etapas

„Patreon” žingsnis į tiesioginių transliacijų rinką žymi naują kūrėjų ekonomikos etapą, kur platformos vis labiau konkuruoja dėl talentingų turinio kūrėjų. Šioje konkurencinėje aplinkoje laimi tie, kurie geriausiai supranta kūrėjų poreikius ir pasiūlo jiems įrankius, padedančius kurti vertingą turinį ir užsidirbti pragyvenimui.

Kūrėjams šios naujienos reiškia daugiau galimybių ir pasirinkimų. Jie gali eksperimentuoti su skirtingomis platformomis ir monetizacijos modeliais, ieškodami geriausio derinio savo unikaliam turiniui ir auditorijai.

Jei esate kūrėjas, svarstantis išbandyti „Patreon” tiesioginių transliacijų funkciją, štai keletas praktinių patarimų:

1. Pradėkite nuo aiškaus transliacijos tikslo – ar norite mokyti, demonstruoti kūrybos procesą, ar tiesiog bendrauti su gerbėjais?

2. Iš anksto informuokite savo rėmėjus apie planuojamas transliacijas, naudodami „Patreon” pranešimų sistemą.

3. Apsvarstykite skirtingų rėmimo lygių sukūrimą, kur aukštesnio lygio rėmėjai gautų prieigą prie išskirtinių tiesioginių transliacijų.

4. Nepamiršite archyvuoti savo transliacijas, kad rėmėjai, kurie negalėjo dalyvauti tiesiogiai, galėtų peržiūrėti vėliau.

5. Aktyviai bendraujate su žiūrovais transliacijos metu – būtent šis tiesioginis ryšys daro transliacijas vertingas.

Ar „Patreon” pavyks mesti rimtą iššūkį „Twitch” ir kitiems tiesioginių transliacijų gigantams? Laikas parodys. Tačiau viena aišku – kūrėjų ekonomika toliau vystosi, ir platformos, kurios geriausiai prisitaikys prie kūrėjų ir jų auditorijų poreikių, turi didžiausias galimybes klestėti šiame nuolat besikeičiančiame skaitmeniniame kraštovaizdyje.